Log ind

Læs "Minibillen og Tryllefeen"




Af Kristina Avenstrup m.fl.                                                                    
Målgruppe: Store børnehavebørn

Varighed: Forløbet afvikles i løbet af en uge

Læreplanstemaer:
Kommunikation og sprog
Natur, udeliv og science
Kultur, æstetik og fællesskab
                                                                                                                
Lav dialogisk læsning    
Gode bøger udgør en skattekiste af ord, vendinger og viden. De beriger barnets sproglige udvikling – især når de læses og udforskes sammen med en voksen.

I Børnehusene Kokkedal satte områdeleder Kristina Avenstrup fokus på dialogisk læsning. Det resulterede i en stor sproglig udvikling hos børnene. De store børnehavebørn blev klædt godt på til skolestart.

Emneforløbet om ”Minibillen og Tryllefeen” viser, hvordan man enkelt og let laver dialogisk læsning. Idéen med dialogisk læsning er at gøre oplæsningen systematisk og at gøre børnene til aktive medfortællere.